Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 21 september 2014

Jag kom hem nöjd!

Som vanligt var det varmt, bitvis trångt och framför allt kul, att besöka ANTIK VÄRLDERNS dag i Solnahallen. Man känner hur pulsen ökar bara man närmar sig hallen.....

Tips nr.1: Lämna bilen hemma. Närmaste parkeringen var full redan innan kön riktigt har börjat forma sig den här gången!!!
Tips nr.2: Var prenumerant på tidningen och du kommer in 1 1/2 timme innan vanliga dödliga!

Jag gick där ifrån men få men bra saker i år. Jag hade lovat mig själv att jag INTE skulle köpa saker bara för att de var billiga utan satsa på sådant jag verkligen ville ha!

1. En Spiralljusstake av Jens Quistgaard. Jag har spanat på den länge och nu fick jag en till "rätt pris"!
2. En ny Kultsten i benporslin med tryck tillverkade i Bengt Berglunds ateljé på Gustavsberg, ca 1968-72 i samarbete med grafikern Bengt Serenader som duon Bengt & Bengt.
3. En häst av Dorothy Clough från Upsala Ekeby, som jag inte riktigt har bestämt mig om den skall få flytta norröver eller inte?
 
Så blev det ett till Ytterfoder Modell U och ett par små gjutjärnsstakar som skall så flytta till andra, sedan var det slut i påsarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar