Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 13 september 2015

Rädda ett skrivbordsställ....!!!

Säga vad man vill men de är en utrotningshotad art tillsammans med askfatet! Min vän Femtiotalsjakten kom med uppropet för en tid sedan att det var dags att rädda ett skrivbordsställ från Loppisarnas hyllor. De står där lite dammiga i hörnen och de trendiga retromänniskorna bara går förbi! Jag har nu dragit mitt strå till stacken och nu står här ett elegant i mässing på sekretären. Nu skulle jag också vilja ha "läskvaggan" (heter det så?) och brevtyngden i samma serie.... Men Stålpennan, Tändaren, Lackstången & Sigillstämpeln fanns i gömmorna.
151126 Uppdatering: Nu har jag hittat Brevkniven - Bild kommer vid lämpligt tillfälle...
Tillverkare: Gusum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar