Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 17 januari 2016

Bengt Berglund........ Vill jag ha mer av :-)

Jag har under ett par år samlat Kultkuberna som Bengt Berglund och Bengt Sarander under signaturen BB, formgav i början av 70-talet. Jag har vid dags datum fått ihop 18st. olika. Jag har inte lyckats få fram från någon säker källa hur många det skall finnas med allt tyder på att det skall finnas över 25st motiv. Ingen verkar dock veta exakt hur många som formgavs? Jag får väll försöka få tag på Bengt och fråga direkt!

Men det är inte de jag tänkte att dagens inlägg skulle handla om utan den här "Krumeluren" som jag just nu bara har en av! Jag skulle nämligen vilja ha tag på minst två till så har någon en (eller fler) i sina gömmor som kan avyttras, kontakta mig gärna!

Formgivning: Bengt Berglund
Modell: ? ca.1968
Tillverkare: Gustavsbergs porslinsfabrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar