Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

måndag 18 februari 2013

Antikmässan 2013 ...... Så var det slut!

Lite kabel och batteristrul har gjort att jag först nu har kunnat ladda ner bilderna från kameran.
Jag hade planerat att pedagogiskt visa upp mina favvoriter med beskrivningar och varje monters namn och plats men nu är Mässan slut så det känns bortkastat.
Istället får ni en kavalkad av bilder på de saker som jag verkligen gillade!!!
De första "odjuren" skulle jag kunna ta hem hela bunten med då skulle jag vara tvungen att äta nudlar en längre tid. Tyvärr kom inte den röda med mosaik på ryggen med för när jag skulle fota den igen så var den såld för 36 000:- Jag skulle dock inte tacka nej till någon av de andra heller.
Om någon undrar så är det Wilhelm Kåge - Gustavsberg som är pappa!
Fina saker från RÅMÅ i Malmö, en av mässans finaste montrar.

4 kommentarer:

  1. Så det blir att börja leta "odjur" till dig nu då? :) Vet du varifrån vaserna som finns med muminfigurerna kommer ifrån? tror nämligen att jag har en här hemma. Kul nu när man kollat på några mässbloggrapporter och det känns som om årets mässa har blivit bredare fotograferad. Jag såg inte ens dessa "odjur" du lagt ut men så hann jag ju inte genom hela mässan heller. Det får bli fler dagar nästa år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning men fiiina var de, Mumin stod lixom ivägen ;-) Men de fanns i montern där "olyckan" hände...

      Radera
    2. Vaserna tillhör serien Polaris från Rörstrand. :) Samma modeller på vaser och skålar som serien Triangla.

      Radera
  2. Vaserna kommer från Rörstrand. Jag har en högre med hänkel här hemma. Vet tyvärr inte vem som är upphovet till dem eftersom jag helt enkelt aldrig funderat på det. :)
    Tack för kaffet i fredags. Har lite problem med mina händer så jag gick aldrig och hämtade fast jag var sugen men det löste sig ju ändå. Tyvärr kunde jag inte vara med på kvällen utan får vara med nästa gång istället.

    SvaraRadera