Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 24 februari 2013

Mambo....... Ännu en gång till!

Jag kan inte låta bli att visa lite mer. Nu har jag samlat ihop det jag har för att "kolla läget".
Ok, slutsatsen är att jag vill ha:
Vas M42 - Den är lika som den jag har (M40) men mindre & ett par djupa skålar till. Grejen är den att som vanligt VET jag inte vilka delar som har tillverkats med Mambodekoren????

Det är bara att vänta & se vad som dyker upp!

Tillverkare: Gefle - 1956-
Dekor: Mambo (Mangania med vita parallella linjer)
Formgivning: Lillemor Mannerheim

4 kommentarer:

  1. Du har fått mig att hålla ögonen öppna efter manganiaglasyr och då har jag märkt hur lite som dyker upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte lätt att samla smalt....*suck*...!!!

      Radera