Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 13 februari 2013

Antikmässan Dag 1. Vernissage

Jag smet som en oljad blixt från jobbet för att hinna se så mycket som möjligt!!! När man har möjligheten att besöka mässan första dagen så missar man inte tillfället!

Och mycket har jag sett, det blev 6st. intensiva timmar tillsammans med Porslinan.
Tyvärr bor jag i exil och är kattvakt just nu och givetvis så har jag glömt överföringssladden till kamean så det blir ett gäng mobilbilder tagna till mina fina vänner som kan benämns "textilnördar". Jag har "nästan" ingen aning om vad jag fotat men fin var det!!! Mer bilder tagna under kvällen kommer senare i veckan när problemet åtgärdats :-D


Jag gissar att detta kommer bli Mässans oftast fotade stolar av oss Retromänniskor ;-D
Vi sprang på Luchur bland montrarna ett antal gånger och även LetaRetro var där! Fynd eller ej såg jag också på avstånd! Missa inte heller ett besök hos Femte våningen, många fiiina saker. Lika så har ALVIDA-ANTIKEN en härlig monter som inte bör missas, det var hos dom som jag hittade mina fina Violettakoppar.

Jag kom hem med:
En vas, massa 60 centimeters handstöpta ljus från DLIGHT, Getost, Tunnbröd & Choklad, så man får säga på sätt och vis att det var en lyckad dag!
Tillverkare: Gefle
Formgivning:  Lillemor Mannerheim
Modell: M40 - 33,5cm
Glasyr:
Mangania
Dekor: Mambo

4 kommentarer:

  1. Men vad kul! Missade dig! Du kommer väl i morgon?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp! Skall bara hem en sväng och stoppa in lite byteskartonger i Loppomobilen!

      ETA 12:00-12:30 på Mässan och själklart syns vi på Bloggträffen :-)

      Radera
  2. Kul att få se lite bilder, och de fina fynd du gjort på sistone. Perstorpsbordet är fantastiskt fint tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig men jag har haft slagbord tidigare och de är tyvärr liiiite jobbiga så jag uppgraderar nog underredet när jag får chansen! Men skivan är TOPPEN ;-D

      Radera