Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 3 februari 2013

COMEDIA

Stig Lindberg var en mångsysslare, han formgav till exempel en riktigt läcker kortlek för Öbergs med sina typisk figurer, men det är dock bara de klädda korten & Jokern som fått stickanmakeovern. Jag flaggade lite till form55 att jag kanske skulle ha en kortlek i den röd/svarta varianten att byta bort men när jag började gräva i gömmorna så visade sig att det är komplett dubbellek så den får nog fortsätta att bo hos mig :-)

Namn: COMEDIA
Formgivning: Stig Lindberg
Tillverkare: AB J.O. ÖBERG & SON -1952

9 kommentarer:

  1. Ajdå! Men kul för dig! Då får vi hitta på något annat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fortsätter att spana efter din saknade halva!

      Radera
  2. Snygg! Jag förstår om du vill behålla dom själv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, den är inte ful...*grin*.... & kompletta saker har jag svårt att lämna...

      Radera
  3. Åh, sån där önskar jag mig också!

    SvaraRadera
  4. Men ohh, en så fin kortlek !
    Skulle sitta fint att få spela bridge med den.
    Mam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen Bridge här men jag kan utmana dig på Bismarck om du vågar (men då får du ta med dig gubben) eller en Tvåmans-Wihst ;-D

      Radera
  5. We have decks available at projectobjectshop.com

    SvaraRadera