Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 20 mars 2013

Löv........ De här är inte fula!

Ja... Ibland så kommer det in främmande fåglar i min flock :-) De här är ungsfasta så jag har haft dem som portionsformar till bl.a. fiskgratäng och grattinerad frukt. De är även mycket trevliga att servera vårens sparris på. Som vanligt skulle jag inte tacka nej till fler......

Tillverkare: Laholm

6 kommentarer:

  1. Dom är så fina och det tycker även en färggalning som jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhh... Tack för liten kommentar :-) Jag känner mig övergiven, helt tyst under två inlägg = en vecka, trodde att alla glömt bort mig!!!

      Radera
  2. Åh, vilka underbara saker! Löven är ju sååå läckra! Laholm har gjort mycket fint, men dessa har jag aldrig sett!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är inte helt vanliga, oftast ser man dem i pastellfärgerna från Laholm!

      Jag vet dock inte vem som formgett dem :-(

      Radera
  3. Visste inte att Laholm gjort helsvarta löv också, de passar ju som handen i handsken hos dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är stooora löv oxå, det största är säkert 45cm långt! Inhandlat på Tradera för en krona :-D Jag trodde att det skulle vara lika stort som mellanlövet så snacka om att jag blev glatt snopen när jag packade upp det :-)

      Radera