Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 27 mars 2013

Modell - AR - Lavendel - KOMPLETT


Vad kan man säga, jag har svårt att låta bli dem....*skakar på huvudet*.... Det kanske är det här som är beviset på att man är en porslinsnörd!!!
Nu är iaf den här glasyren komplett med alla sina delar. Här har jag även den ovanliga sockerskålen med dubbla hänklar som jag aldrig sett varken före eller efter den här.... Undrar om det är ett måndagsexemplar???
Modell: AR - 1943
Formgivare: Arthur Percy
Glasyr: Lavendel (Lättmjölksblå)

4 kommentarer:

  1. Så vackert speciellt sockerskålen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är så fina att man blir beroende av dem :-D

      Radera
  2. Fint! De gör sig bra tillsammans!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen tillbaka, det var ett tag sedan jag såg dig här ;-D

      Radera