Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 31 mars 2013

Modell - LD - 6st

Jag har varit ute en sväng med Loppomobilen i Påskhelgen tillsammans med Porslinan & Prylodesign. Inga drivor med fynd men jag hittade en LD-vas i Astraglasyren.... så dagen slutade helt OK! De ÄR ju så snygga i grupp, tänk om man kunde hitta en hög till men i Alba (vitt)!!!
Modell: LD1 & LD2
Design: Arthur Percy
Glasyr:
Svart - Negro
Gul - Curry
Lila - Astra
Mått: 15 & 21,5cm
Tillverkning: 1955-59

5 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk informationskälla du är! Det här är vaser som jag inte skulle lägga märke till direkt men när man ser denna samling så blir de en verkligen fin blickpunkt. Grattis för att du hittade å glad fortsättning på påsken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma!
      Jag kan hålla med dig, de är lätt att missa men tittar man noga så upptäcker man mer och mer fina detaljer :-D

      Radera
  2. Ja det var ju du och Porslinan som gjorde dom finaste fynden igår. Dom är jättefina tillsammans och gillar den gula som bryter bland dom mörka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir din tur nästa gång, inget kommer att kunna slinka undan för dina örnögon!!!

      Radera
  3. Jättesnygga, och det var ju ett riktigt höjdarfynd du gjorde där!

    SvaraRadera