Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 26 juni 2012

Modell - MA - Nr.30

Vad kan man säga annat än.............. jag ger upp! Jag som ingen skulle ha!!!

Kanna Nr.30 blev en modell MA!

Nu har det dykt upp en tekanna hemma hos mig men jag tror faktiskt att den blir en inflyttningsgåva till en vän....
Jag har ju koppar som passar till sedan tidigare :-)

Modell: MA - Allt
Formgivare: Lillemor Mannerheim
Glasyr: Kanna m tillbehör: Skimmra
Glasyr: Tekoppar: Curry
Glasyr: Kaffekopp: Peru (Bara så ni får se hur koppen skall se ut i den här modellen.)
Lån från okänd källa

Uppdatering 9/3 -13: Allt är borta!!!

2 kommentarer:

  1. Man ska aldrig säga aldrig;) Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det är helt sant..... det är såååå lätt att trilla dit!!!

    SvaraRadera