Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 16 februari 2014

ANTIKMÄSSAN 2014..... Så var det snart slut!

Antikmässan Dag 4. Avslut

Jag sitter här och funderar om jag skall ta en sista tur till mässan idag eller inte. Det är ju känt att skall man storpruta så är det på sista dagens eftermiddag. Jag har haft underbara dagar med och utan mina bloggvänners sällskap. Tyvärr har inköpen varit begränsade, dels på grund av budgeten men även bristen av saker jag verkligen velat ha, vilket egentligen känns ganska bra.

Det här innebär inte att jag kom hem lottlös. Jag tillhör ett Retrobloggnätverk (RBNW) som brukar träffas i samband med mässor för att genomföra diverse transaktioner och överlämningar :-)
Porslinsbloggen håller på att genomföra en stor utrensning av sina lager och då passade jag på att få hem lite tidigare omfördelningar igen med lite förstärkning. Jag gillar de här vaserna av Mari Simmulson men tänkte som vanligt att jag BARA skulle ha dem i Manganiaglasyren men så blev det nu inte. De fick invadera den lilla Stringhyllan i köket helt och jag tycker att det blev bra.
Jag behöver knappast nämna att jag gillar löv, det är 26st i högen......... Men nu skall jag "bara" ha två till, ett turkost för det ena är skadat i kanten och ett till i den lila Astraglasyren. Porslinsbloggen & Retrolux Anna levererade ett gäng nya i Manganiaglasyren, vilket uppskattas mycket :-)
 
Men det blev faktiskt två saker denna mässa också:

1. Ett okänt glasägg med lätt iriserande yta.
2. Kan jag inte köpa något annat kommer jag hem med en aftonväska eller ätbara saker. Den här gången blev det en väska!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar