Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 28 december 2014

Årets sista inlägg.... Brukar bli HÄFTIGT!!!

Och i år är inget undantag! För jag tycker det är häftigt att ha 34st porslinskannor från Gefle porslinsfabrik.
Men det är faktiskt inte riktigt sanning på första bilden, för jag har ytterligare 6st som inte kom med på samlingsbilden men 5st av dem fick en egen bild och den sista står fortfarande hemma hos Femtiotalsjakten som har shoppat till mig i Roslagen.
De sista fem har inte kommit ut ur skåpet på två år så de skall säljas så småningom eller bytas bort. Nu hamnade de i "julhyllan" en vecka eller två. Jag tycker de är jättefina men de passade bättre i min gamla lägenhet.
 
GOTT NYTT ÅR FRÅN MIG!

2 kommentarer:

  1. Mycke´ te blire´....Gott Nytt År !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack det samma!

      Det är götti gött gött mé både Thé & Java!

      Radera