Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 5 februari 2015

Nu smäller det!!! ......... ANTIKMÄSSAN 2015

Åh, vad jag längtar till nästa vecka! Även vi retronördar får något saligt i blicken när man börjar tala om Antikmässan i Älvsjö. Vi har nämligen massor att hämta där, det är inte bara Antikaffärerna från "fina gatan" som återfinns i lokalen utan en stor del är avsatt till varor som har fått tituleringen RETRO. Det är ett Mecka för den som behöver komplettera eller utöka sina samlingar eller bara få inspiration till nya samlarområden eller projekt!

Jag har aldrig blivit besviken under alla de besök jag gjort här! Det är underbart att se så mycket av vår svenska designskatt så här på samma ställe under ett tak. Det är sällan som man har möjligheten att få ta och verkligen känna på saker som man kanske bara har sett på bild innan. Det skall bli kul att se vad årets tema har att erbjuda: UPPDUKAT. Själv hoppas jag bland annat att få se massa fina damastdukar i mönster som jag inte sett tidigare.

Jag vet i alla fall var jag kommer att vara!

Älvsjömässan i Stockholm
ÖPPET:
Torsdag 10 - 19
Fredag  10 - 18
Lördag  10 - 18
Söndag  10 - 17
Antik_2015_UTE_250x240
Entrépriser på mässan
Vuxen: 150 kr
2-dagars biljett 230 kr
Ungdom (13-18 år) 70 kr
Barn upp till 12 år gratis i målsmans sällskap

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar