Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 15 mars 2015

Mera Grafika.......

Det ligger en lätt frustration över det här inlägget...... Jag trodde att jag köpt en 21,5cm hög klotvas i Dekoren Grafika på Tradera men den "kom bort på vägen" enligt säljaren. Han sa att Schenker har slarvat bort den..... Jag fick tillbaka pengarna men det var inte det slut på historien som jag önskade. Nu fortsätter jakten....

Jag har ju faktiskt köpt tre nya delar under senaste 6 månaderna, lilla klotvasen på bilden (14,5cm), lilla fyrkantiga skålen och en bägare som kommer på bild så småningom.....
Tillverkare: UE - Uppsala Ekeby
Formgivning: Ingrid Atterberg
Dekor: Grafika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar