Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 5 januari 2012

Nu åker julen ut - Nästan!

Ljusen i Adventsstakarna är nerbrunna, Julduken borttagen, Luciatåget undangömt men jag kan bara inte slänga ut blommor som lever! Amaryllisen har just slagit ut men Julstjärnorna är på upploppet, de började tappa blad första dagen. Lyktstjärnan får hänga uppe ett tag till men Julgardinerna är hoprullade och en ny äldre virkad kappa åkte upp. Tycker nog att det blev ganska snyggt!

3 kommentarer:

  1. Så vackert det blev, spetsgardinen var jättefin! Vägglampetten från Bo Fajans fick jag betala en hel del för, men den var värd varenda krona och jag vet också precis var jag vill ha den. ;)
    Men den lilla gräddkannan med Astra-glasyr är fortfarande din om du vill ha den. :)

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag också att det blev!
    Min sån där stjärnlykta har inte fått kommit fram den här gången... glömde faktiskt bort den... fast den är så fin...
    God fortsättning på nyåret Erica.
    K.

    SvaraRadera
  3. Jag har också amaryllisar som är på väg att blomma. I övrigt åkte julen ut på nyårsafton och in kom en bukett tulpaner i blekt vintrigt rosa. Gardinkappan är fin.

    SvaraRadera