Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 21 januari 2012

Saker..........!!! Vad skall man behålla?

Jag VET att jag kommer flytta inom närmaste framtiden, kanske redan om ett par månader!!!
Då kommer den stora frågan: Vad skall jag behålla?
Man kanske borde flytta vart femte år som man regelbundet rensar bland sina tillhörigheter :-)

Här är ett exempel: Svart blankt Höganäsfat 22x22cm.

Det är så "lagom" stort till mina fina handgjorda oljelampor och småstenar men hur ofta tänder jag dem??? Inte ofta, för bökiga att fylla och så är de så supersmå så de brinner så kort tid! Skall jag ha kvar dem?

4 kommentarer:

  1. Jag tycker att man funderar över detta hela tiden. Plats har man alltid ont om och vissa saker gillar man bättre med tiden och tvärtom. En sak som var favorit för tio år sedan blir man glad över att bli av med idag. Man begränsar sig och så plötsligt får man se något annorlunda som man går igång på. Och inser då att man måste byta ut en sak för att allt skall passa ihop. Det är ett evighetsarbete...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med form55, det är ett evighetsarbete, med beslutsångest. Jag vet inte hur många gånger jag burit ner saker till "mitt kommande loppis" i källaren och sedan ångrat mig och hämtat upp det i lägenheten igen.

    SvaraRadera
  3. Dom där små söta tar väl ingen plats? Stopp in i skåpet igen :)

    SvaraRadera
  4. Man blir ju aldrig färdig och det är väl en del av det roliga. :) Förstår att de inte är så praktiska om de är så små men det var ett väldigt fint stilleben. Och du ska väl ändå flytta till större så då borde du få plats med mer och inte behöva rensa så mycket! ;)

    SvaraRadera