Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 15 januari 2012

STAR - Plasiclotter

Innan jag startade den här bloggen var jag ganska aktiv på PES-forumet. Nu råkar det vara så mycket mer än bara ett forum, det är bla blogg och butik där man kan både hälsa på och köpa via nätet!
Precis en sån, är just en sådan retrobutik som man önskade att låg runt hörnet men det gör den inte tyvärr för mig som bor i Sundbyberg strax utanför Stockholm.

http://precisensan.com/blogg/

Dock brukar jag regelbundet läsa bloggen och vad får jag se - STAR Plasiclotter!
Genast skickas e-mail med en vädjan, reservera 3st fp till mig snäääääälllla!

Och här är de!!! Tyvärr är mitt hår lite för långt för den här storleken just nu men om jag klipper av det till våren kommer de fram, under tiden spanar jag efter de större storlekarna i andra färger!!!

3 kommentarer:

  1. Jag får erkänna att jag inte riktigt fattar hur de används. Men förpackningarna är ju grymma!

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är av gummi så när man fäller ut den ringen med stjärnor ser den ut som en trådrulle. Linda upp en hårsinga runt mittdelen och fäll tillbaka ringarna så de nyper fast håret!!! Funkar skitbra önskar verkligen att de nytillverkades. Jag är lite rädd att de kommer förstöras om de bryts av i vecket genom att de är gamla!

      Radera
  2. Både smarta och snygga, jag tänkte slå till på de sista två förpackningarna och hoppas att de håller för användning...

    SvaraRadera