Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

fredag 27 januari 2012

Ronny........?

Hur kan man döpa en dekor som den här till RONNY! Det måste varit en förvirrad dag i studion.....? Detta är en riktig JUMBO kopp!!! Kan det vara så att detta är en chokladkopp? Den passar riktigt bra tycker jag med matta svarta kannor och även med mitt pastellporslin :-)

GEFLE
Modell: ?
Dekor: Ronny
Design: Eugen Trost
Tillverkning: 1952 - 57
Kopp ca.
Höjd: 6,5cm
Ø: 12,cm
Fat ca.
Ø: 19,cm

6 kommentarer:

  1. Haha, jag håller med, det lät konstigt med Ronny :) Skulle ha passat bättre med Emma el dyl. Men den var fin!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, Ronny... Känns väl inte helt klockrent, men ganska kul. :)

    SvaraRadera
  3. Fniss...ja verkligen oväntat och onaturligt namn :-)
    Koppen är ljuvlig!

    SvaraRadera
  4. Ronny passar inte på den fina och romantiska tekoppen. Ronny ??? En kärleksförklaring till den som gjorde till givaren???

    SvaraRadera
  5. Det där var den finaste kopp jag sett på länge!

    SvaraRadera