Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 9 oktober 2012

Behöver inte alla ett tårtfat...?

Titta vad fin det är! Ett rosa tårtfat, passar jättebra till mina BA-delar tycker jag! Nu gäller det bara att hitta en tårta som är snygg till fatet så blir det kalas!!!

Jag försökte själv att borra porslin och montera hop ett själv men det gick inget vidare, det här är en bättre lösning! Sen råkar det bara vara så att i nya lägenheten finns det riktiga arbetsbänkar i köket :-D = kakbak!!!

Tillverkare: Bo Fajans
Diameter: 25,5cm
Höjd: 10,5cm
Var bara tvungen att köpa lite maränger när jag fick syn på dem i Östermalms Saluhall!

7 kommentarer:

  1. Tjusigt! Jag röstar på en White Lady, både snygg och god. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. WHITE LADY???
      4 cl Gin
      2 cl Cointreau
      4 cl citronjuice

      Häll ingredienserna i en shaker
      skaka och servera i cocktailglas
      Garneria med ett rött cocktailbär

      GOTT!!!

      Ahhhh....!!! Du menar tårtan ;-D
      Ditt förslag är tillagt i inlägget!

      Radera
    2. Varför inte en bit White lady med ett glas White Lady till? ;)

      Radera
  2. Passar fin fint hos dig och en "lady" passar både färg och smakmässigt :) Jag kommer...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer bli retrokak-/tårtparty när jag flyttat in :-D

      Radera
  3. Jag vill också vara med på det kalaset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bara att säga till när så fixar jag hämtning & slaf!!!!

      Radera