Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 3 oktober 2012

Rapport från KISTAMÄSSAN Del 3.

Snälla Linda (Porslinan) delade med sig av gafflar ur våra nu gemensamma rutiga favvoritserie :-) Janne med Bloggen form55 levererade dem från Göteborg på vår Bloggträff i fiket på mässan!
Har du några saker i serien och vill göra dig av med dem så kontakta mig gärna!
Jag skulle inte tacka nej till 4st tårtgafflar, 4st teskedar & 1st kapsylöppnare som påfyllning! Jag har i varje fall tre knivar på gång in men jag tror att de är "fel" de har bara små rutor på den smalaste delen av skaftet. Jag tänker bara ha fyra av varje av den här sorten (tror jag) :-)
 
I nya lgh finns det TVÅ hela rader med lådor i köket !!! Nu har jag bara fyra st lådor....... de är ganska fulla

9 kommentarer:

  1. Rackans vad fina dom är :) Jag håller utkik!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack :-) Vill du ha vickningsgafflar?

      Radera
  2. Hurra för omfördelade resurser! :) De är ju så himla snygga och det ska bli intressant att se hur många delar det finns i serien...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det som är både frustrerande och superkul ÄR att det dyker upp nya delar hela tiden :-D

      Radera
  3. Jag har gått och kikat på de där besticken, ser dem med jämna mellanrum i loppisarnas bestickslådor. Hitintills har det varit ett par gafflar här och ett par knivar där, därför har det inte blivit något köp. Men nu när jag ser dem tillsammans... Kanske ändå... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart skall du det :-D Om du inte gillar dem till slut kan du alltid omfördela dem till oss här i Stockholm *varggrin*

      Ps. Trevlig blogg du har, la till den på min lista, det var länge sedan som någon "kvalade" in!

      Radera
    2. Då känner jag mig extra hedrad :)

      Radera
  4. jag skulle vilja veta vad ni "rutbestickssamlare" tycker om kniven längst nere till höger i bild - är sån't intressant ? Jag tycker själv att de alla är jättefina , men då jag ärvt 1 thebekniv så blev det den serien som jag samlar mest på ,+ rosen ÅH som min man hade sen förr när vi flyttade ihop .

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite lagom..... Jag vet faktiskt inte om de tillhör resten!!! men jag vill ha en till i väntan på att "rätt" knivar dyker upp!

      Radera