Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 18 oktober 2012

Kaffekoppar.... Har jag nästan inga!

Nääää, jag har satsat på tekoppar istället men ett par olika har dock slunkit in. Nu kunde jag inte låta bli de här men jag får se om de stannar :-) Det är är nog det enda porslin jag har som är grönt förutom delarna från Bo Fajans i Koromoglasyr! De pasar inte heller särskillt bra mot resten i mina skåp men omväxling förnöjer ;-D

Den här färgställningen känns mer hemma hos Gustavsberg (Wilhelm Kåge - Pyro) än från Gefle. Jag har klart sämre kunskap om porslinet som är tillverkat före 1950 än efter :-(
Formgivning: Arthur Percy
Modell: N
Dekor: 256 - CECIL

UPPDATERING 12129: Nu är de omfördelade

6 kommentarer:

  1. Det där tycker jag ser ut som torpkoppar. Gulliga om nu koppar kan vara det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog hålla med dig men de är ganska små, inte mycket utrymme för mjölk bäst att dricka svart ur dem ;-D

      Radera
  2. Jättefina koppar! Så fint med det gröna och lite guld.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har nu småspan på en kanna oxå........ Jag är en svag människa ibland!

      Radera