Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 19 december 2012

Bästa inflyttningsgåvan! BE - Indiana

I lördags fick jag uppackningshjälp av bästa loppisvännerna (som kan handskas med porlin) att packa upp köket :-) Det var Gilas grotta, Prylodesign & Porslinan som trotsade vädrets makter och ryckte ut till en nödställds inflytterskas hjälp!

Alla kom som de tre visemännen bärande gåvor:
En kasse galgar & en låda blandade kolor - Jammi jammi!
Jullöpare med barn....*hummmm*.... den hamnar (nog) i köksfönstret :-D
Och precis det som jag önskade mer än mest - En stor tillbringare i BE-serien i Indianaglasyren!!!

Modell: BE
Design: Arthur Percy

Glasyr: Indiana
Volym: 1 liter
Höjd: 19cm
Sen råkar jag ha en mindre oxå :-) som jag använder till mjölken i kaffet!
Dekor: Treneriffa
Volym: 3/4 liter
Höjd: 16,5cm
Tack en gång till för gåvor och hjälp!

7 kommentarer:

  1. Det var en lång och mycket trevlig dag och jisses så mycket porslin du har. Tack själv för glögg och sushi. Vi ses igen på fredag mot nya äventyr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mot nya djärva mål vi far!!! Lika med studiebesök hos Randiga tråden :-D

      Radera
  2. Tillbringaren är jättesnygg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gefles turkosa glasyr är så jäkla snygg!!!

      Radera
  3. Svar
    1. Vi ser fram emot att få ynnesten att titta på många vackra tyger hos dig :-)

      Radera
  4. Klart den skulle flytta hem till dig! :)

    SvaraRadera