Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 11 december 2012

Dax att smyga igång bloggen igen.......

Jaha, då har man nästan flyttat...... men jag fick inte riktigt med allt!!! Så under kommande dagar skall blommor, en servis i Spartadekoren, halva vinden och div. som alltid blir kvar på slutet flyttas. Sen skall det flyttstädas och fd. värddjävulen skall gullas med. Usch, jag undrar hur mycket man skall behöva fixa. Det är iaf 8år sedan renoverigen gjordes!

Nu är det dax att bikta sig....... Flytten tog 8,5 timmar (med proffsflyttfirma) och 112st flyttkartonger fylldes! Mycket var porslin! Jag bodde tidigare på 36m2, visserligen mycket välplanerade sådanna men till och med jag var imponerad av antalet kartonger som stod på led ;-D

Tänkte visa upp något riktigt fint som dök upp för ett par veckor sedan:

Formgivning: Arthur Percy
Modell: Ingen aning och ingen djupstämpling finns..... Vet någon?
Glasyr: Mangania
Storlek ca: 31 X 7cm
Ps. Tomat & Mosarellasalladen blev extra god i vacker omgivning.
Den serverades med kallrökt lax & lite kokt Mandelpotatis!

9 kommentarer:

  1. Välkommen tillbaka, saknat din blogg =)

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka!

    Jag måste säga att jag faktiskt inte vet vilken modell detta är...men lite fler bilder kanske kan hjälpa. Mejla mig så ska jag se om jag kan hjälpa till i letandet :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer...... Jag skall bara hitta den i alla kartonger!!!

      Radera
  3. Välkommen tillbaka. Imponerad av hur mycket du fåttmplats med på 36 kvm :)

    SvaraRadera
  4. Härligt att höra att du är på plats nu! Men du... 112 flyttkartonger?? 112!!??!! Jag hade 47, och då flyttade jag från en trea... ;)
    Ska bli kul att komma och hälsa på imorgon!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför tror du att jag kallat in retrogänget för uppackningshjälp ...*Pavarottigrin*...!!!

      Radera
  5. Äh, smyg inte, kör så det ryker! Kul att du är tillbaka.

    SvaraRadera