Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

måndag 17 december 2012

Jag visste att det fanns fler...!

Nu var det visserligen av en slump att just den här kom hem till mig! Jag trodde att jag skulle packa upp en till LE3:a men ur packmaterialet dök det upp en bumling!
Modell: LE3
Dekor: Indiana (Matt svart på utsidan, blank turkos på insidan.)
Storlek: 17,5cm hög

Modell: LE4
Dekor: Indiana
Storlek: 26,5cm hög

Modell: LE5
Glasyr: Alba (Matt vit)
Storlek: 22cm hög

Design: Arthur Percy
Tillverkning: 1955 -

2 kommentarer:

  1. Mycket tjusigt med det blanka turkosa mot matt svart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Indianadekoren är superfin :-) Det som är extra kul är att dekoren också använts till en servis i modell BE av Percy som visades på H55!!!

      Radera