Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 13 april 2013

Det saknas........ EN (1) ...!!!

Snälla snälla snälla.... Är det någon där ute som har en (Hel utan några hack, glasyrfel eller krackeleringar.) kaffekopp som skulle kunna avvara den till mig? Det här är nog en av mina absoluta favvodekorer i sin enkelhet och den saknade koppen skulle fylla ett tomrum!
Modell: AU
Design: A. Percy - 1951
Dekor: RUTA Röd (men jag tycker den är rosa :-) Helmer Ringström
Gods: Flintporslin

16 kommentarer:

  1. Hej Erica, jag följer dej via din fina blogg och ditt intresse för porslin. Kul, men jag längtar att få se det i verkligheten!!! Har du tid med en gammal kusin om ett par veckor så bleve jag glad.
    Jag åker först till Skåne o Skottland. Ser jag en sån där kopp köper jag den på studs till dej :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har alltid tid för min underbara kusse! Valborg är redan nu bokad för dig :-)

      Radera
  2. så många fina samlingar du visar upp! Håller självklart ögonen öppna!

    SvaraRadera
  3. http://www.tradera.com/ruta-kaffekopp-med-fat-bruksskick-1966-67--auktion_201102_179720617

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips! Men den har tyvärr glasyrskador...

      Radera
  4. Har ingen till dig :(
    Håller tummarna för attngnhar ensom du kan ta över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara EN, annars blir det O-tur!

      HoppasHoppasHoppasHoppas!!!

      Radera
  5. Jag håller koll i norr !

    SvaraRadera
  6. Jag håller koll på mina loppisrundor. Tack för idag, trevligt som vanligt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen åter :-) Du har en plats reserverad i Loppomobilen ;-D

      Radera
  7. Men va fan, jag såg en hel servis på söndagsstället du vet i stan häromdagen. Men jag hann inte. Spanar vidare! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämmen..... Attans vad synd!!!
      Jaja, sånt händer.... *megabrontosuck* ...

      Radera
  8. Tyvärr, har bara den gröna varianten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle inte tacka nej till ett par i den Limegröna varianten heller...*blinkblink*...!!!

      Radera