Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 6 april 2013

Ibland så ångrar jag att jag startade en Blogg!

Usch!!!
Det är bara att konstatera att det har blivit mycket svårare att hitta saker i Manganiaglasyren senaste året!!! Jag har fått konkurrens och om jag är med och budar på t ex. auktioner så ser man att priserna har klart blivit högre. Googlar man Mangania så är väldigt många av bilderna som kommer upp mina :-(

En liten bägare med en höjd av 8,5cm stannade på ett pris av 620:- på Tradera. Den skulle ha passat ihop med den här lilla skålen, jag tror faktiskt att de är menade att vara ett cigarettset. Det är inte klokt!!!

Om du som som köpte bägaren råkar hitta min Blogg så kan du få köpa askkoppen av mig för ett betydligt moderatrare pris + frakt om intresse finns?

 

14 kommentarer:

  1. Samlar inte på det "svarta" men kul att titta på din blogg...Tycker det är svårt att hitta något på loppis överhuvudtaget idag....Väntar på "hemmaloppisarna" i sommar....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har rätt, man måste nog röra sig till nya jaktmarker tom utanför storstan, för att chansen till fynd skall öka ;-D

      Radera
  2. Men om du INTE börjat blogga hade du inte lärt känna så många trevliga människor/bloggare ;-)

    SvaraRadera
  3. Förstår problematiken det är lika med textilier men jag håller helt med Gila tänk vad många trevliga människor du träffat genom ditt unika intresse/kunnande och bloggande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så har jag lärt mig massa nytt av er andra!!!

      Radera
  4. Visst är det så att man inpirerar och inspireras av alla bloggar/tidningar man läser. Man ser andras samlingar och tycker det är så snyggt! Jag tycker alldeles för många saker är snygga. Jag har dock inte börjat samla på Mangania...än...:),lägenheten svämmas ändå över av alla andra små samlingar:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderade just om de ökande antalen tipsen kompenserar för konkurrensen?

      Radera
  5. Om du inte hade bloggat så hade vi saknat din blogg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det värmer! Jag får kämpa vidare och gnälla lite lagom :-)

      Radera
  6. Kämpa på det är värt det! :)

    SvaraRadera
  7. Jag är glad att du började blogga så jag fick chansen att lära känna dig! Men mindre glad för att du har ännu bättre örnöga på Tradera än mig och ser alla godbitarna först. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nääääää, jag delar med mig av mina tips!!!

      Radera