Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 24 april 2013

Modell - AB - Nr. 32

För mig är det här den mest klassiska modellen av Gefles tekannor som jag kan komma på. Nu var det så att jag snubblade över den för ca. 40:-/delen och då bara var jag tvungen att ta med mig dom hem.... De är lite tidiga för mig men låt gå!
Modell: AB - 1936-
Formgivning: Troligen Arthur Percy
Glasyr: Lavendel
Dekor: Grand

3 kommentarer:

  1. Underbara! Det där är en drömservis för mig. Så vacker, så vacker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bor du i närheten är det bara att ta pluskan i handen och komma och hämta den :-)

      Radera
    2. Hehe. Jag hade nog gjort det om inte allt ligger så förbaskat långt bort från Skellefteå.

      Radera