Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 20 april 2014

VERA ➟ BONNY - Vill någon BYTA med mig?

Jag har många fina koppar i mitt skåp men jag saknar lite dekorvarianter fortfarande.
Som till exempel BONNY GUL. På bilden längst upp ses en BONNY RÖD, de har jag redan så det är två GULA längtar jag efter. Jag kan erbjuda två av den attraktiva dekoren VERA GUL som byte!
 
Jag har i veckan äntligen fått tag på en VERA RÖD men den längtar också efter en kompis :-) Om ni skulle kunna tänka er att sälja någon av de här kopparna så köper jag dem gärna också men jag tycker alltid att det är roligare att byta.                                                                 
 
För övrigt så börjar önskelistan bli kort.
Tekoppar:
1st. RUTA LIME
2st. TRIO LIME
2st. Fat VIOLETTA
2st. Av en dekor i blå/grönt med bla. stiliserade fiskar på.???? Mig veterligen har den inget namn???
 
Modell: AU
Formgivning: Arthur Percy
Tekopp: ca 8cm hög, diameter i överkant 9,5-10cm
Kaffekopp: ca 6cm hög, diameter i överkant 7-7,5cm
 
Jag skulle visserligen kunna tänka mig gul Spinett & Gavott som tekoppar....... Två av varje tack! Sedan är jag mycket nöjd.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar