Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 12 oktober 2011

En gammal goding

Jag kom först över vattenkannan med det udda handtaget, jag trodde det var en chokladkanna men så var det inte. Jag har sett serien i minst fem olika dekorer och helt bar! Jag har valt den enkla dekoren Teneriffa = Endast tunn guldrand, på de flesta av delarna men kaffekopparna har en annan dekor som också är helt i guld, Excellent = Band med matt bladmönster på blakt guld. Här saknar jag två tekoppar, jag vill ha 4st!!! En av de tre jag har är sprucken så den skall snart vandra vidare till porslinshimmelen!

Modell: AH
Dekor: Teneriffa & Excellent
Skapades: 1946
Design: Arthr Percy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar