Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

torsdag 13 oktober 2011

Gul + Rosa + Rosa = Pastell

Den tallriken jag främst förknippar med Gefle är den inte riktigt runda modellen som finns med MASSOR av dekorer! Nu har jag hittat ytterligare en storlek till min pastellsamlig! Den är minst........och som vanligt vill jag hitta fler.......*spanar*........

Från minsta till största - diametermåtten är ca:
17,5 - 19cm
20,5 - 21,5cm
23 - 24,5cm
Modell: BD
Dekor (eller brist på): Flint
Design: Sven Erik Skawonius
Material: Flintgods

2 kommentarer:

  1. Du har alla tre storlekarna som finns! Den största är ca 23-24 cm precis som du säger! Jag håller koll på loppisarna runt här. Det var ju synd som jag sa att du inte samlade på de här för några år sen när jag hade ett helt gäng i nyskick, inte en skråma.

    SvaraRadera
  2. Om man bara kunde spå i framtiden......... vad enkelt livet skulle vara :-)

    SvaraRadera