Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 29 oktober 2011

Turbinglas - Ja tack!

Säga vad man vill men jag tycker det är något speciellt med Turbinglastekniken! Jag har insett att den skulle kunna bli en besatthet precis som det svarta porslinet men jag skall hejda mig innan det går för långt! Just nu har jag bara lite blandade coupé glas inköpta lite här och där, 6st höga glas och en kanna.

Jag kan inte så mycket om glas men det kliar i kunskapsådran och jag skulle vilja veta mer! Som vanligt finns det dåligt med jämförande dokumentation så man får inhämta kunskap lite här och där. Tydligen så tillverkades turbinglas i många hyttor med mycket lika design så det är en djungel där ute för den oinvigde!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar