Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 16 oktober 2011

Stora Loppisrundan

Den här helgen mötte jag upp Gilas Grotta vid Myrorna i sundbyberg och som vanligt blev jag inte besviken.
1st ISI vas (lite små kantnagg på insidan) - Gullaskruf - 40:-
1st Pokalglas - Reijmyre - 25:-
1st Kubvas - UE - 40:-
1st Coupeskål i turbinglas - Okänd - 15:-

Vi fortsatte till Läkarmissionen i Vinsta (Vällingby)......
2st Tyska gallerassietter som skall borras i (kom inte med på bilden) - á 25:-
1st Sockerskål AU Mangania - Gefle - 25:-
Här lämnade jag ISI ishinkar (med gallret kvar) i två storlekar - 20:-/30:-

Och vidare  till Erikshjälpen i Spånga.....
Där gick jag omkring men ett konserveringsglas från KOSTA i minsta storleken 10:- men kön var så lång så jag ställde tillbaka den. Pillade på 4st Cocktailbrickor ISI á 15:- de fick oxå stå!

Turen avslutades på Huvudsta loppis som ryckt upp sig redigt!!!
1st Linneduk gul rutig - 30:-
3st Glasfat/skål med slipade stjäror - á 10:-
Hittade fler ishinkar (3st) inget pris på någon, vilket var ett allmänt problem i lokalen!

Sen vred det om i kaffetarmen så vi styrde mot Sumpan igen och min lilla lya.
Sammanfattning: En härlig höstdag med en hel del fynd och trevligt sällskap!

2 kommentarer:

  1. Kokkaffet var mumma! tack! Kakorna med förstås!

    SvaraRadera
  2. Härligt, hoppas verkligen att jag kan följa med nästa gång!

    SvaraRadera