Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 3 januari 2012

En sväng i Loppomobilen...

Dök in på Myrorna Flemminggatan, hittade inget! Gick bort till the Scottish Shop, investerade i en pläd ;-)  räddade ägaren från 7års olycka när en spegelnästan trillade ner från väggen men jag han fånga upp den - fick två whiskyglas som tack för hjälpen.

Hämtade upp Maria för en sväng till IKEA, hon har nyligen flyttat så hon behövde lite bassaker!
Jag själv kom ut med....... Gissa :-) 1. Servetter 2. Batterier 3. Värmeljus, så ovanligt!!! 4. Toaborste 5. Måttband i blandade färger till jobbet!

Jag kände loppissuget inte stillats så innan IKEA lyckades vi ta oss både till Sätra Centrum och till Myrorna i Skärholmen.
Skärholmen var både tråkigt och dyrt så där blev vi bägge tomhänta men i Sätra kom jag ut med ett gäng långa tunna ljus i blandade färger till loppande vän i Göteborg och två par ljusmanschetter till mig själv :-)

4 kommentarer:

  1. Aha! Ja, jag har mer ljusstakar än sådana ljus som passar!

    SvaraRadera
  2. Hmm....servetter? Hmm..ljus?
    Go natt fr. Mam

    SvaraRadera
  3. Form55: Man kan aldrig få för många ljus :-)

    Mor: Du såg ju att de vita nästan var slut, måste ha nytt packet!

    SvaraRadera
  4. Tack för idag :) Ska visa mina "fynd" imorgon. Ha det gott!

    SvaraRadera