Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 8 januari 2012

På spaning - Med trion i Loppomobilen!

Hugad trio gav sig ut på lördagsloppisrunda i Sundbyberg med omnejd :-) Det bidde inte 8 st planerade stopp för tyvärr var 4 st stängda! Linda, Maria och jag slog på spanarblicken och gav oss ut på jakt!!! Första stoppet som blev dagens bästa stopp var Huvudstaloppisen, som överraskande med 50% på nästan alla sina varor, så här gick det att fynda.

Jag hittade inget porslin idag men jag kom hem med en reseaskkopp från Fifth Avenue USA, två Broscher, en Hatthål, en Pachmina, ytterligare en ISI-vas i klarglas (kostade bara 12:50 så jag kunde inte lämna den kvar på hyllan) och ett trasigt 40-talshalsband med gröna oregelbunda pärlor som måste fixas till.
Dagen avslutades i mitt kök med god mat massa ooooande och ahhhhande över våra fynd! Alltid kul med träffar med likasinnade :-)
Loppomobilen kommer säkert ta fler turer i Stockholmsområdet under det kommande året!!!!

Här kommer en till bild på askkoppen när den är öppen :-)

5 kommentarer:

  1. Tack igen för igår! Vilken dag - och vilken kväll! :)
    Väldigt vackra smycken du hittade, jag känner att jag måste bli bättre på att dyka ner i alla smyckeslådor på loppisar framöver.

    Hoppas att vi kan ses och loppa ihop snart igen!

    SvaraRadera
  2. Vart tog min kommentar vägen???? Vill säga att det var jättefina smycken du dukat upp. Är det en hattnål? men vad är den guldiga asken med blomman på? undrar nyfiken strut, tittut! :))

    SvaraRadera
  3. Tusen tack för en härlig dag och kväll! Jag blev också inspirerad av dina smyckesfynd och kanske står vi alla tre eller fyra och rotar bland smyckena vid nästa loppistur. Ha det fint och hoppas att vi snart ses igen.

    SvaraRadera
  4. Så roligt ni verkar ha haft det, grymt! :)

    SvaraRadera
  5. ÅÅh så kul ni verkar haft det. Jag såg inte din inbjudan förrän det var för sent. Å andra sidan kunde jag inte närvara trots allt...hoppas du läst mitt mail om varför. Såg att du ringt men då befann jag mig på landet där telia inte har täckning som duger...Vi ses en annan gång :-)

    SvaraRadera