Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 14 januari 2012

Modell - AU - Frukost / TV-kopp

Det här är en liten smart uppfinning :-) så nu har jag satsat på TV-kopp! Men hur blir det med kannan om man vill ha mer än en kopp te??? Jag tror att det behövs en Teakbricka!!! Det som är lite jobbigt är att koppen till brickan har en lite udda halvstorlek mellan te- & kaffekoppen så det gäller att ha ögonen med sig när man är på spaning!!!!

Idag blev det: Turkiskt äppelte, Stenugnsbakat rågsurdegsbröd med kryddost och Fudji äpplen.

Servisdelar
Tillverkare: Gefle
Design: Arthur Percy
Modell: AU
Glasyr: Svart & Tunis
Lövet
Modell: EE
Glasyr: Mangania

Sockerskålen
Tillverkare: Bo Fajans
Glasyr: Svart matt

3 kommentarer:

  1. Såg gott ut det där. Fin gulfärg på kopp och kanna. Ha det!

    SvaraRadera
  2. Mycket snyggt! Och kryddost... mmmmmm! Nu påminde du mig om en gammal favorit som jag glömt bort - får läggas till på inköpslistan! Tillsammans med en TV-kopp som får läggas till på loppislistan. ;)

    SvaraRadera