Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 29 januari 2012

Modell - AU - Bonny

Nu har den dykt upp, TV-kopp nr.1 med dekor Bonny! Det kommer en nr.2 som jag bytt till mig från Porslinsbloggen mot den i turkos glasyr som jag har sedan tidigare och en tiro mini-ISI vaser i grönt. Toppen gillar omfördelning av resurs :-)

Bonny är en finfin dekor som passar till lite av varje, den finns i rött, gult och blått. Tittar man på bilderna nedan ser man att TV-koppen inte riktigt passar i nedsänkningen i de vanliga faten. Det är en halvstorlek som ligger mellan te- och kaffekoppen........ lite jobbigt :-)


5 kommentarer:

  1. VAd roligt! De är ju så underbara de där tv-kopparna. Jag har ingen, men borde verkligen ha eftersom jag daligen dricker te och äter smörgås framför tv:n.

    SvaraRadera
  2. Åh, någon dag vill jag också ha en TV-kopp! Har ännu inte råkat hitta någon billigt på loppis så snart får jag väl ge upp och investera i en dyrt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ett par mattsvarta tyska till övers som ser ut som Colorado om du vill ha dem?

      Radera
  3. Nu är koppen nedpackad i alla fall, tillsammans med lite annat smått och gott :-)

    SvaraRadera
  4. Stilig. Kaffet smakar säkert toppen i den!

    SvaraRadera