Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 26 februari 2012

Kistamässan - Prylmarknad Dag 2.

PRYLMARKNAD I KISTA
Söndagen blev MYCKET lugnare än lördagen. Min mor som sålde var dock nöjd med helgen som helhet!

Men det blev liiiiite mer handlat :-)
1. Broch - Rosett med strass.
2. Tekanna modell AU nu i den blanka svarta glasyren från Gefle. Detta är första delen jag har i den för jag föredrar de två matta.
3. Kristall karaff - Gillar stjärnorna men jag tror att proppen är fel?
4. Uppdatering: kokboksställ i svart metall (kom inte med på bild!).

10 kommentarer:

  1. Sedär, så du lyckades hitta lite att köpa idag med! :)
    Sa arrangörerna något om ifall det blir fler Prylmarknader här uppe framöver?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stod och talade med en av arrangörerna när vi väntade på att bli utsläppta och han sa bara att det gått bra men kunde inte säga något nytt datum. Det var första gången de var i Sthlm, brukar tydlingen hålla till i södara halvan av Sverige, senast i Ggöteborg!

      Radera
  2. Läcker brosch och karaff! Ja proppen är nog fel. Eller rätt propp men i fel karaff? ; )
    Mimmi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har svårt att låta en gammal fin strassbroch ligga för 5:-

      Radera
  3. Broschen väldigt fin. Jag har en hel del lösa ploppar kanske någon av dom passar bättre. Ska leta reda på dom.
    Vad bra att din mamma var nöjd med helgen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, jag tror att det bara skall vara en slät kula med kanske en stjärna på toppen :-)

      Radera
  4. Vad roligt att ni stod och sålde, det gjorde vi på Antikvärldens dag och det var en upplevelse;) Roligt att ni dyker i Gustavsberg nästa helg ska bli så roligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ser verkligen fram emot att se dina fina vaser :-D
      Hoppas att det blir lika bra på Gustavsbergsloppisen som det var förra gången!

      Radera
  5. Ang. din kommentar hos mig om Snark-filten. Jag är främst ute efter typen med frans, den är lite mindre och känns mer som en soffmysarfilt :) Kolla gärna din filt och skriv till mig igen. Är den i blått och grönt som min filt?

    SvaraRadera
  6. Den här är stor och i samma färger som din :-D Endast en ägare (min mor)förvarad hängande på vind i villa. Om du är intresserad kan jag dubbelkolla skicket på söndag när det är ljust dagtid.

    SvaraRadera