Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 11 mars 2012

Curry x 4st....... men "nog" inte hos mig!

Jag tror faktiskt att jag gjort ett felköp! Åter har jag konstaterat att jag inte gillar model MA, tänkte att de Thaicurrylindblomolivlightgröna tekopparna skulle vara snygg mot mina svarta kannor...... men det funkar inte :-( De känns enligt mig bara fel. De behöver sällskap av en MA-kanna och dem samlar jag inte på.
Bilden ovan är ett lån från okänd källa på Internet.

De behöver flytta hem till någon annan!!! Någon som är intresserad av ett byte eller så kan jag sälja dem vidare, priset är 220:-

Tillverkare: UE/Gefle
Modell: MA
Formgivning: Lillemor Mannerheim
Glasyr: Curry


Uppdatering Juli: Nu är de sålda och bor hos någon som uppskattar dem mer!

2 kommentarer:

  1. De är så snygga men jag samlar inte heller på dem.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är svårt det där! Jag är personligen nöjd med min ena, men jag ska kolla runt lite om någon nappar!

    SvaraRadera