Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 31 mars 2012

Modell - AR - Bara blå, nu får det nog snart vara stopp!

Vad kan man säga ...... Jo att nu vill jag ha en sockerskål & gräddsnipa också! Men INGA fler kannor i Percyblått............... om jag inte snubblar över dem till ett jättebilligt pris!!!!
Det nog så att långt bak i minnet tror jag att jag på bild har sett en fjärde blå glasyr på AR, en Babyljusblå.....?.

1. Percyblå - Kobolt
2. Lagun - Ultramarin
3. Lavendel - Lättmjölksblå
4. Ljusblå/Turkos - Har endast sett den på bild....

Tänk vad snyggt med en Pinsesstårtbit på den här assietten :-)

Kaffekopp
Höjd:6,8cm
Ø: 7,8cm
Fat Ø: 13,2cm

2 kommentarer:

  1. Håller med vilken fin färgkombo med prinsesstårta. Tack Erica för din fråga i veckan :) jag var så stressad efter helgens mässa och ser just nu bara jobb, jobb, jobb innanför näthinnan. Måste nämligen fotografera om alla mina textilier och prylar jag har i min shop till min nya webbshop. Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag flyttar ut till Ekerö om en stund men är hemma på lördag igen. Påsken startar tidigt för mig i år (ledig redan på torsdagen) så hör av dig!

      Radera