Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 18 mars 2012

Det gäller att ha ögonen öppna!

UE är inte riktigt min grej men när jag såg den här på en hylla kunde jag inte låta bli! Det var glasyren som fångade mitt intresse, en riktigt läckerbit! Tror att det är en Bonbonjär?

Uppdatering: Har nu konsulterat Grödinge Antik & Desingn AB och det är en Urna och nr. 2334 skall vara en vas i samma stil.

Bruk: Upsala Ekeby
Modell: nr 2349
Tillverkad: 1932

7 kommentarer:

  1. Den var fin, något att ha Anthonbergs påskägg i :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hummmm.... Bra idé, den tål att tänkas på! Snyggt med pastelliga stora marsipanägg i den!!!

      Radera
  2. Tänkte också skriva...något istället för påskägg. Var ni till Tumba loppis idag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä. vi hoppade över när det bara blev CityMaria och jag. Jag tog hand om hemmet och Maria förbereder sig för nästa helg!

      Radera
  3. Men grattis till en snygging! Riktigt fin!
    Mimmi

    SvaraRadera
  4. Jäklar så fin! Hade inte gissat Ekeby vid första anblicken - och den är ju egentligen lika snygg oavsett var den kommer ifrån. Men ändå trevligt att den är från just UE, såklart. :)

    SvaraRadera
  5. Jag håller med ovanstående skribenter!
    Ursnygg, vilket fynd!
    Föregångaren till Mambo, måntro?:-)

    SvaraRadera