Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 10 april 2012

Det vackraste jag vet........tror jag?

Modell BA min superfavvo bland alla Gefles kannor!!!

Ibland bara händer det oplanerade saker.......!
Grejen var att på kaffekannan jag redan har så är det ett litet hack och en spricka på insidan av locket!!!
Så jag behövde den här......................... och så har den en fin knopp!!! ;-D
Modell: BA
Design: Arthur Percy 1955-57
Glasyr: Negro

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jättefin! Jag måste nog börja leta efter en sådan kanna.

    Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både kaffe & te blir godare i en förvärmd fin kanna! Lycka till, hoppas du hittar dem :-)

      Radera