Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 29 april 2012

Får jag lov att presentera......... nr.29

Jag var på Megaloppisen i Solnahallen både i fredags som chaufför och lite sällskap till Porslinan och som snokare på lördagen så det blev lite saker :-)

Här kommer första fynden........

Luchur var på plats och som vanligt fanns det godsaker till mig, visserligen inget planerat men men men.....
Som till exempel Gefle-tekannan modell AU i vitt med tillbehör för ett bra pris, det kan man ju inte tacka nej till! Tyvärr var det en del brännsprickor i sockerskålen så den kommer bytas ut vid tillfälle. Den som har hängt med vet att det finns två till kannor (vatten & kaffe) i den här gruppen om den skall bli komplett, de söker jag inte aktivt efter men om jag snubblar över dem så vet man aldrig...

Lite botaniska blad slank också ner i kassen av bara farten..... hon har massor så passa på!!!

Har ni inte varit där så är det öppet idag fram till 16:00.

Modell: AU
Glasyr: Vit blank
Design: Arthur Percy
Gods: Flintporslin

5 kommentarer:

  1. Du jobbade på bra :)Jag har tre tekoppar som Porlinan trodde att du kunde vara intresserad av jag mejlar över bilden under dagen. Det var kul att ses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul!!!
      Själv tar jag det extremt lungt hemma idag!

      Radera
  2. Krya på dig från förkylningen! Ja, du är den enda jag vet som har 29 tekannor ;-) Inte illa ! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåja... Det är ju även varmvatten- & kaffekannor :-D

      Radera
  3. Jättetack för hjälpen i fredags! Hoppas att du känner dig piggare nu. :)

    SvaraRadera