Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

lördag 7 april 2012

En skral lördag!

Det bidde en ganska dålig utdelning av lördagens loppissväng!
Jag stod nästan först i kön vid Kyrkans loppis ute på Färingsö men inte hjälpte det.... Jag kom dock ut med ett par Bo Fajansskålar som nog kommer bli kattmatskoppar.
Packade ihop på Ekerö och åkte hem till Sumpan, dumpade datorer, klädkassar och lite annat innanför dörren och åkte bort på Myrorna. Kom ut med ett fint skärpspänne täckt med strass, rusade genom Loppisgallerian och kom ut tomhänt.
Åkte bort till Garaget och där var det bara öppet Skärtorsdagen denna helg. Handlade mat och kom hem och hittade en liten gåva som en vän hängt på ytterdörren, en fin Våffelvas från Reijmyre av Paul Kedelv.

2 kommentarer:

  1. Men du, det var bättre än min lördag i alla fall! Jag drog till Skopan i god tid innan de öppnade och stod och köade ett tag, var bland det första in och kände goda fyndchanser! Men det enda jag fick med mig var ett litet retroförkläde i 70-talstyg som inte alls passar hemma hos mig. Men det var gulligt och billigt så jag får väl ge det till någon annan. Hade bara inte klarat av att gå därifrån tomhänt. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skålarna var till dina missar om du vill ha dem?

      Radera