Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 24 oktober 2012

AR - Vad har jag gjort för att förtjäna detta???

Tänkte att jag skulle passa på att visa alla mina delar i modell AR när jag nu äntligen fått tag på en varmvattenkanna i Lavendel. Men tji fick jag!!!!

Åter så kommer paket fram till mig med trasiga saker ........*megabrontosuck*.....!!!!

Två paket, två trasiga saker, USCH!!! Jag är hemma i bihåleinflammation och tänkte muntra upp mig efter mitt läkarbesök med att hämta ut paket på vägen hem.
Men när jag packade upp så var pipen av.......... Det är bara att söka vidare efter en ny, tror faktiskt att jag såg en på Tradera. Konstigt, först hittar du ingen sen dyker det upp flera?
Jag saknar:
1. Percyblå (Cobolt)
2st assietter - Fixat via Porslinsbloggen
1st Varmvattenkanna
2. Rubin (Vinröd)
1st Kaffekanna - Fixat via Porslinsbloggen men gärna ett lock genom att det saknas :-)
1st Varmvattenkanna
2-4st Te- eller kaffekoppar
3. Indiana (Turkos)
Alla tre kannorna
4. Lagun (Ultramarin)
Allt...
...utom Kaffekannan :-) - Fixat via Porslinsbloggen

8 kommentarer:

  1. Neeej, men fy så tråkigt! Inte nu igen! :(
    Håller tummarna för att jag snart får se en hel och fin Iris-kruka här istället... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, mannen som skulle sälja den till mig ville ta hutlöst betalt så jag sa nej!

      Radera
  2. Trist...men snart hittar du någon ny till fint pris! Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Men va f*n!!
    Man blir arg och ledsen på samma gång. Hoppas verkligen att du kan hitta en ny nu då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Buuuhuuu..... Hemskt!!! Det krackelerar i min porslinssjäl!

      Radera
  4. Fy vad tråkigt och det är ju inte första gången du råkar ut för det här med trasigt porslin. Krya på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som en evighets historia. Vänta bara på nästa inlägg, det är minst lika sorgligt!!!


      Men den har ett lyckligare slut...

      Radera