Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

onsdag 31 oktober 2012

Mer Mambo........

Var ute en liten sväng med Loppomobilen med Porslinan i helgen fast jag var matt. Hon muntrade upp mig genom att överlämna ett stooooooooort Mambofat till mig! Tack en gång till, superbra med loppisvänner :-D
Modell: KB (Med en reservation, kan vara BT oxå, blandar ihop dem!)
Ø: 31,5cm
Glasyr: Mangania
Dekorformgivning: Mambo - Lillemor Mannerheim

5 kommentarer:

  1. Du behöver inte tvivla, det är KB-modell. BT ser helt annorlunda ut :-) Om du kolla på mina Pallas/Palace så ser du hur BT-modellerna ser ut, mindre centrum och större brätte, som dessutom är rak och inte rundad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag måste fota alla mina fat både uppifrån och profil för att göra en sammanställning över modellerna i en egen flik!!!!

      Radera
  2. Ja det är toppen att ha bloggkompisar.

    SvaraRadera
  3. Det hamnade helt rätt hos dig! :)

    SvaraRadera