Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

tisdag 20 december 2011

Oj! - Vad det kan bli fel!

Den som säger att blått bara är blått måste vara färgblind! Jag trodde att jag gjort en bra affär när jag på Tradera hittade 4st blå Gefle-assietter (typ en tia st m frakt) som jag trodde att skulle vara perfekta till de blå AR-kaffekpparna jag Loppisfyndade i somras norröver! Men tji fick jag!! Det är en helt annan blå färg på dem!!!




Är det någon som lägtar efter dem, här kommer de inte få stanna :-)
Uppdatering: 120310 - nu är de borta!

2 kommentarer:

  1. Kan hålla med om att det inte var en helt klockren nyansmatchning nej... ;)
    Men assietterna ser väldigt söta ut! Synd att det är just assietter jag har alldeles för många av och verkligen behöver rensa...

    SvaraRadera
  2. Trillivippa: Har samma problem här, varje sak som kommer in genom dörren måste vara helt rätt speciellt assietter som har en förmåga att bli för många.
    Jag har just nu 12st olika sorter och 16st storlekar. Av dessa skall minst tre sorter bort, den ovan inräknad!!!

    SvaraRadera