Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 11 december 2011

Tredje Advent - Bo Fajans

Av någon anledning har det blivit en hel del Bo Fajans i mitt hem på senare tid! I år blev det en stor skål nr.1054 som blev citrusskål och Adventsstaken för Tredje advent blev även den från Bo Fajans nr.3627 i den rosaröda glasyr som jag blivit så förtjust i :-) Skålarna med lock har fyllts med godsaker och nötterna är på plats - jag är redo för JUL!

4 kommentarer:

  1. Så fint du dukat upp det, ser verkligen inbjudande ut! De där små burkarna är ju så fina, måste nästan plocka fram mina två ur skåpet nu. :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild!
    Ser jätte mysigt ut!

    SvaraRadera
  3. Trillivippa: Du vet att jag har ett par extra om intresse uppstår :-)

    Yvonne: Tack så mycket, jag kommer sakna mitt kök när jag lyckats flytta....... vi får se när det blir men jag SKA!

    SvaraRadera
  4. Mmmm.... just nu skulle jag vilja sitta i ett sådär mysigt kök och bara mysa. Mycket inspirerande foto!

    SvaraRadera