Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

måndag 5 december 2011

Voffelvas - Blå

Är det någon som längtar efter en sådan här? Den har blivit över men kan bli en julklapp om ingen är intrsserad av ett byte?

Mått: 18cm hög.
Tillverkare: Reijmyre
Design: Paul Kedelv
Nu har jag beslutat att dra ner på takten i den här Bloggen! Jag har gjort ett inlägg om dagen sedan jag började för en tid sedan men det har blivit mindre och mindre kommentarer senaste tiden så nu drar jag ner på tempot så ni läsare hinner med!!! Nu satsar jag på var annan eller var tredje dags inlägg :-)

Uppdatering 14/12 Nu är vasen omfördelad!!!

2 kommentarer:

  1. Lpter vettigt att dra ner lite på tempot tycker jag, så vi hinner läsa allt du lägger upp! :)
    Vasen är snygg men jag har bestämt mig för att göra mig av med mina och satsa fullt ut på Borgströms blågröna istället. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har två sådana vaser också - en stor röd och en liten blå. Inget jag skall behålla heller.
    Tror att folk har mindre tid nu iför jul - mycket som skall hinnas med, och då blir det inte så mycket bloggläsande.

    SvaraRadera