Varför älskar vi att samla....?

Syftet med den här Bloggen är att försöka att öppna ett fönster in bland mina senaste fynd av främst svenskt 50-talsporslin från Gefle.

söndag 3 mars 2013

4-GRUPPEN..... På turne!!!

Peppade möttes vi (Gilas grotta, Porslinan & Prylodesign) på söndagmorgonen förstärkta med Kaksmulan för att ge oss ut på äventyr! Loppomobilen lät som värsta raggarbilen efter "lite" närkontakt med en isvall, den tror ibland att den är en pansarvagn.....

Första stoppet blev Hos Lata pigan i Vela & Klarafina, ett riktigt Mekka för den textilintresserade. Det fanns mycket annat också, porslin, möbler, kläder mm. mm. mm. Själv trodde jag att jag kammat helt noll tills jag på ett bord fick syn på fyra tekoppar modell AR i Percyblått!
Ja, jag vet...."Jag skall inte ha något mer blått"..... Jag låter som en trasig skiva men men men...... de såg så smutsiga & ledsna så jag bara var tvungen att ta hand om dem!!!
Så råkar det bara vara så att jag sedan tidigare har 4st kaffekoppar...
Nu är det andra gången som jag har hört att AR-koppen skall finnas i Manganiaglasyren & den här gången har man fysiskt sett kopparna dock med massa nagg!
De är ingen Enhörning, de existerar - Nu gäller det att få tag på dem!!!! Låt jakten börja!!!! 
 
Stopp två blev inne i Eskilstuna på Loppishallen och där kom jag ut tomhänt, inte ett direkt ett ställe för mig men man vet aldrig. Sen blev det depåstopp för påfyllning av energi och så bar det av till Möbler & Ting i Grillby. Ett riktigt föredömme, inga trasiga saker på hyllorna. Rent, välsorterat & prydligt utan att avskräcka med höga priser, klart värt ett besök! OK, det finns en budgetbudget lada på andra sidan av gårdsplanen som kanske inte var världens finaste & renaste men fynd kunde man hitta om man grävde djupt!
Jag köpte mig en vas modell ZF3 av Percy i Tunisglasyr! Här bara vill jag ha två & jag är en på spåret....*sniffsniff*...!!!

9 kommentarer:

  1. Tack för idag! Supertrevligt och många skratt, som alltid när vi ses! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mot nya djärva mål vi åker! Lika härligt varje gång!

      Radera
  2. Tack för raggarbilsturen...ha..ha...och många glada skratt! Sov gott det kommer jag göra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har här plockats upp ur kassar & kartonger. Saker har diskats, fotats & stälts bort! Jag kommer sova gott!!!

      Radera
  3. Säger som dom andra i gruppen, jättehärlig dag som nu tyvärr lider mot sitt slut. Sov så gott och tack för en superdag!

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga äventyr med godloppisjakt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom med tips så kanske vi kan komma till dina trakter och göra en repa tillsammans :-)

      Radera
  5. Har sett en blå sådan här ZF idag. 75 kr vill de ha - ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt OK men de är mer poppis om de är vita eller gula!

      Radera